lördag 13 september 2014

Valkalendern lucka 22 "Valmateriallagren töms"

"Dan före dan före valdan" och en tydlig likhet med 24-dagarsnedräkningen i december till julen är att de senaste tre veckorna gått enormt fort.

Idag har jag genomfört mitt sista planerade pass i vår valstuga, delat ut nästan allt valmaterial jag hade kvar samt följt "Slutdebatten" för partiledarna på SVT under kvällen.

Än är dock inte valrörelsen slut och nu handlar det om att hålla farten hela vägen. Det här valet avgörs verkligen nu på upploppet! Jag tror att, bl.a. kvällens slutdebatt på SVT fått ännu fler att inse att oklarheterna kring de rödgrönas regeringsförmåga helt enkelt är för stora. Om mindre än 48 timmar är tiden för aldrig så genomtänkta hypoteser över. Då VET vi var väljarmajoriteten tycker!

Men fram tills dess handlar det alltså om att hålla tempot! Och, bland annat komma ihåg att i den allmänna oklarheten kring hur (S), (MP) och (V) skulle kunna regera tillsammans så är FÖRSVARET särskilt oklart. Hur många kan egentligen tänka sig en koalitionsregering som spretar så mycket i en så viktig fråga (och många andra) som en redgrön regering skulle? Det är nämligen precis som i ledaren jag länkar till nedan, "Den rödgröna röran är sällan så rörig som när det kommer till försvarspolitiken"

140912 DN "Även försvarsfrågan splittrar de rödgröna"

Jag har ju tidigare under "Valkalendern" bloggat om vikten av att större priortet på försvaret, Lucka 8 Försvaret. Även i det avseendet är det viktigt att komma ihåg att: "Med en rödgrön regeringen kommer det bara att finnas nedskärningar att fördela, i synnerhet för försvaret!"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar