lördag 27 september 2014

En första rapport från en landstingsfullmäktigeledamot

Så är då det svenska valet 2014 slutligt sammanräknat avseende både Riksdag, Regioner, Landsting och Kommuner.

För egen del är jag nu ledamot av Stockholms läns landstingsfullmäktige. Jag är väldigt glad och stolt över det! I synnerhet är jag tacksam och smickrad över att jag fått inte mindre än 609 (!) personvalskryss till landstinget och en hel del kryss även till kommun och riksdag (se nedan om ni vill se i detalj).

Jag ska återkomma så ofta som möjligt här på bloggen om vad jag kommer att ägna mig åt i landstinget framöver. Som kristdemokratisk politisk "tyckare" fortsätter jag förstås ägna mig åt alla tänkbara frågor.  Men, som folkvald efter årets val går jag härmed helhjärtat in i rollen som landstingspolitiker.

Särskilt vill jag alltså tacka alla som, i något val, kryssat mitt namn. För mig innebär det en enormt motivationshöjande faktor, när mötena blir många och kvällarna sena, att det finns hundratals väljare som faktiskt valt att ge mig det särskilda förtroende det innebär att personkryssa en kandidat i ett val.

"Stay toned" för kommande rapporter och betraktelser från mitt politiska liv!

Så personvalskryssades jag i valet 2014:

Landstingsvalet, Stockholms län
Sammanlagt 609 personkryss för mig

- Valkrets 1, Södermalm-Enskede 17
- Valkrets 2, Bromma-Kungsholmen 47
- Valkrets 3, Norrmalm-Östermalm-Gamla stan 58
- Valkrets 4, Östra Söderort 23
- Valkrets 5, Västra Söderort 27
- Valkrets 6, Yttre Västerort 106
- Valkrets Nord 53
- Valkrets Nordost 57
- Valkrets Nordväst 68
- Valkrets Ost 48
- Valkrets Sydost 53
- Valkrets Sydväst 52

Kommunvalet, Stockholms kommun
 174 personkryss för mig

- Valkrets 1, Södermalm-Enskede 18
- Valkrets 2, Bromma- Kungsholmen 22
- Valkrets 3, Norrmalm-Östermalm-Gamla stan 35
- Valkrets 4, Östra Söderort 6
- Valkrets 5, Västra Söderort 14
- Vakrets 6, Yttre Västerort 79

Riksdagsvalet, Stockholms kommun 
62 personkryss för mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar