måndag 24 september 2018

Omvald till landstingsfullmäktige i Stockholms län



Nu är slutligen även valresultatet för landstingsvalet i Stockholms län färdigräknat. För mig personligen blev resultatet att jag omvaldes som ledamot av landstingsfullmäktige i Stockholms län.

Glad, stolt och ödmjuk inför fyra ytterligare år i Sveriges näst största folkvalda församling ser jag nu fram emot en mandatperiod fylld av roligt, utmanande och hårt arbete! I synnerhet är jag mycket tacksam och smickrad över att jag fått inte mindre än 837 personröster i landstingsvalet.

Så personvalskryssades jag i valet 2018:

Landstingsvalet, Stockholms län 2018
Sammanlagt 837 personröster för mig
- Valkrets 1, Södermalm-Enskede 79
- Valkrets 2, Bromma-Kungsholmen 192
- Valkrets 3, Norrmalm-Östermalm-Gamla stan 203
- Valkrets 4, Östra Söderort 82
- Valkrets 5, Västra Söderort 79
- Valkrets 6, Yttre Västerort 188

I de sex valkretsarna i Stockholms län, utöver Stockholms stad, där jag alltså INTE stod på någon lista fick jag 14 personröster. Det innebär att enskilda väljare tog en blank kristdemokratisk landstingsvalsedel och skrev dit mitt namn (!). Ett sådant extra aktivt stöd är jag särskilt smickrad över.

Sedan fick jag även 61 personkryss på vår riksdagsvalsedel specifikt för Stockholms stads riksdagsvalkrets. Där jag återfanns på plats 11.

I årets val hade jag fått förtroendet att stå på plats två på samtliga våra sex landstingsvalsedlar i Stockholms stads sex valkretsar. Förra valet återfanns jag på valsedlarna för oss i Stockholms läns samtliga 12 valkretsar (6 i kungliga huvudstaden, 6 som täcker in länets övriga 25 kommuner), men då på plats fem på samtliga sedlar.

I år kandiderade jag endast till landstinget och riksdagen. Förra valet kandiderade jag även till kommunfullmäktige i Stockholms stad. Inlägget från min blogg avseende valresultatet 2014 finner ni HÄR.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar