måndag 21 april 2014

Full fart mot EU-valet!

Eller EP-valet, "Europaparlamentsvalet", som det kanske bör kallas i första hand, och som den noggranne (eller petige;-) gillar att påpeka.

Under EU-valrörelsen lägger jag mest tid på att hjälpa till med att samordna och fixa med kampanjarbetet i Hässelby-Vällingby. Närmast så får Vällingby Centrum lördagen den 26:e april cirka kl 11.00, besök av förstanamnet på Kristdemokraternas valsedel till EU-parlamentet, Lars Adaktusson.

Vi är mycket glada och stolta över att Lars besöker Vällingby och vet att det kommer att bli ett intressant möte! Idag, måndagen den 20 april skriver Lars i Aftonbladet.

Lokal-lokalt blir också Lars besök lite startskottet på den er intensiva EU-valrrörelsen ute i Västerort. Den 3:e maj blir det affischering och sedan planerar vi för en hel del materialutdelning och om möjligt ett par spännande kandidatbesök till.

Kristdemokraterna i Stockholms stad bemannar också partiet EU-valstuga inne i city från den 3:e maj och bl.a. jag kommer att hjälpa till att bemanna den.

Glöm nu inte att rösta i valet den 25 maj 2014!

Och, "Stay toned....."

På allmän begäran (nåja) ska jag förklara min avslutningshälsning lite."Stay toned" är ett försök till omskrivning/omtolkning av "Stay tuned" (som betyder ungefär "Håll ögonen öppna"). Stay toned (som jag översatt till ungefär "Håll tonen" och/eller "Behåll instämmningen") är tänkt att anspela på att alla mina bloggläsare ska fortsätta bevaka min blogg och ha en anständig ton om man kommenterar.... Vilket man alltså gärna för göra, även om man förstås (som flera som undrat över Stay toned gjort;-) även får maila mig :-)

2 kommentarer:

  1. Partierna borde sätta mer kompetenta människor i valstugorna. Ofta är det sympatisörer snarare än folkvalda och inte insatta i partiprogrammet.

    SvaraRadera
  2. I Kristdemokraterna försöker vi ordna så de av oss som bemannar valstugorna uppdaterats i partiprogram och aktuella valmanifest etc. Samtidigt så är det ju generellt vi, mer eller mindre erfarna, FRITIDSengagerade som i huvudsak finns i valstugorna. Allra minst ska vi dock alltid kunna leta reda på texter eller sakkunniga att hänvisa till om det kommer frågor vi inte kan.

    SvaraRadera