måndag 1 september 2014

Valkalendern lucka 11, "lyhörda dörrknackare"

Jag har varit aktiv i varje val sedan 1991. Så i år blir det den sjunde valrörelsen jag är volontär för Kristdemokraterna. I stort och smått har sättet att arbeta och sprida sin politik förändrats för varje gång, men som "veteran" märkte jag 2010 att jag tyckte jag prövat det mesta avseende valarbete. Men, det är först nu 2014 som jag begått min debut som politisk dörrknackare.

Ikväll knackade jag och Micke Valier, kommunkandidat och skateboardsaktivist, oss igenom delar av mina hemtrakter, Vällingby. Det blev ett antal bra samtal och utdelade personvalsfoldrar. 


Att knacka dörr kändes givande och det var dessutom riktigt roligt. Jag hoppas hinna med det några gånger till innan valdagen.

                                                                 Micke Valier och jag




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar